Sådan bliver du en del af Googles Knowledge Graph

Forestil dig, at du smider en masse tid og energi i at lave en flot, brugervenlig og informativ hjemmeside, men du får stadig ingen trafik på din side. Får at opnå trafik og kundestrøm skal du fokusere på din SEO-strategi. SEO står for Search Engine Optimization og handler om en række områder, hvorpå du kan få din hjemmeside til at placere sig højere i Googles søgeresultater. Én måde at gøre dette på, er ved at optimere, så du kan blive en del Googles Knowledge Graph. Dette er de søgningsresultater, der dukker op som en selvstændig tekst ved siden af de øvrige resultater. Disse resultater kan både være resultater på mennesker og på virksomheder. Er din side og firma en del af dette, vil kunden automatsk blive præsenteret for dig ved en søgning, og du er altså fri for at skulle lokke kunden til at trykke på linket, der fører til din side. For at blive en del af dette, skal du oprette en profil på både Wikipedia og wikidata.org. Derefter er det vigtigt, at du implementerer Organization schema markup, hvor du fokuserer på at linke dit logo, brand, side osv. sammen. Dette kan du gøre ved at benytte dig at SameAs elementet.

Læs mere på https://www.dadkhah.dk/seo/

 

Signe Hansen